Fans

Saturday, May 8, 2010

Korang tau tak? ( 15 )

Oleh : SuperSyok Team

1. Beberapa tahun lalu, sebuah bas membawa 20 orang pesakit mental ke hospital mental Bulawayo, Zimbabwe. Tiba di sebuah pekan, pemandu bas berhenti minum di sebuah bar. Apabila kembali ke basnya, kesemua pesakit mental telah melarikan diri. Pemandu itu mendapat satu idea. Dia ke hentian bas berhampiran dan menawarkan khidmat bas percuma. Penumpang yang berebut naik itu dihantarnya ke hospital mental menggantikan pesakit yang melarikan diri. Rahsia itu hanya terbongkar setelah 3 hari.

2. Siapa tahu di sebalik kegersangan padang pasir Arab Saudi, ia menyimpan pelbagai galian berharga. Di perutnya dianggarkan tersimpan 777 kilometer persegi lombong perak, 7,770 kilometer persegi bijih besi, 12,950 kilometer persegi tembaga dan 12,950 kilometer persegi kawasan emas.

3. Penjara Texas, US mengharamkan banduan yang menunggu hukuman mati meminta rokok sebagai permintaan terakhir atas alasan menjaga kesihatan.

4. Terdapat 60,000 buah tasik di Finland, menyebabkan ia dikenali sebagai Tanah Bertasik.

5. Negara Sudan berjiran dengan 8 buah negara iaitu Mesir, Libya, Chad, Republik Afrika Tengah, Zaire, Uganda, Kenya dan Ethiopia.

6. Mengunyah sayuran mentah, isi kelapa, lobak dan timun boleh membantu membersihkan serta menyisihkan sisa makanan yang melekat pada gigi.

7. Pada zaman Rom purba, orang yang berhidung bengkok dianggap bakal pemimpin.

8. 1 hari di planet Pluto = 1 minggu di bumi.

9. Pokok Oak tidak berbuah melainkan ia telah berusia lebih 50 tahun.

10. Jika semua lautan kering, garam yang dianggarkan berjumlah 40,000 juta tan itu boleh menimbus seluruh Britain dengan ketebalannya 80 kilometer.

2 comments:

Hairun Azmi said...

Nice info....Thanks,

SuperSyok Team said...

Thanx kembali bro.

We will always explore to share good, unique and amazing facts & info with our fans and visitors. insya Allah.. :-)