Fans

Saturday, May 1, 2010

Korang tau tak? ( 14 )

Oleh : SuperSyok Team

1. Pada 13 Februari 1746, seorang lelaki Perancis, Jean Marie Dunbarry dihukum gantung atas kesalahan membunuh bapanya. 100 tahun kemudian, pada tarikh yang sama iaitu 13 Februari 1846, cicitnya pula, yang juga bernama Jean Marie Dunbarry telah dihukum gantung atas kesalahan yang sama iaitu membunuh cucunya (bapa kepada cicitnya).

2. Perlawanan gusti paling hebat dalam sejarah adalah di antara William Muldoon ‘The Solid Man’ dengan Clarence Whistler ‘Kansas Demon’ di New York pada 1880. Mereka bertarung tanpa henti selama 9 jam 38 minit sehingga kedua-duanya rebah kepenatan.

3. Seekor nyamuk mempunyai 47 batang gigi.

4. Beruang dewasa boleh berlari sepantas kuda jika diserang atau ketika berburu.

5. Di Athens, Greece, lesen memandu akan dibatalkan jika polis trafik dapat membuktikan pemandu itu tidak mandi pagi ataupun berpakaian selekeh.

6. Dalam filem Jurassic Park, bunyi dinosaur T-Rex adalah adunan bunyi buaya, singa, harimau dan anak gajah.

7. Paus biru mempunyai mulut yang besar, tapi hanya mampu menelan makanan sebesar udang biasa.

8. Tikus mengunyah berterusan sekalipun tiada makanan dalam mulutnya. Kerana itu gigi depannya tumbuh sekata. Jika salah satu gigi atasnya tanggal, gigi bawah akan tumbuh untuk memenuhi ruang gigi atas yang rompong.

9. Sepertimana belangkas, tiram juga boleh mengubah jantinanya dalam beberapa tempoh.

10. Jika anda mengira selama 24 jam tanpa henti, ia akan mengambil masa 31,688 tahun untuk mencecah angka 1 trilion. Pehh.. rugi hidup camtu, hehehe.....

No comments: