Fans

Tuesday, February 2, 2010

Latihan Komando Thailand..

Oleh : SuperSyok Team

Semua maklum, latihan pasukan gerak khas atau komando mana2 negara sekalipun, memang mengerikan.. tapi jarang didedahkan kepada umum.

Di sini diselitkan beberapa gambar yg menunjukkan bentuk latihan tentera komando Thailand.




Simbol keberanian komando Thai..














Rendam.. selam.. rendam.. selam...






Gilo kau! Berendam bogel bersama bongkah ais di malam hari.. mau kecut paru2 tu. Mati pun mati la.. huhu.




Kena titik ngan cecair lilin yg panas..




Peerrgghh.. mau koyak bontot kena seret tuh!




Lapar punya pasal. Selerakan aje la tekak tu..




Aiiyyaaarrkkk..!! Perit oo kena sebat..




Lagi sebat..




Sebat dan sebat..




Sesi penyebatan tanpa belas ehsan hingga pengsan.. sebagai latihan tahan lasak kalau2 kena seksa jika ditawan musuh..








Masa aku dalam kadet dulu, selalu kena buat camni. Apa tah namanya, lupa!
Cuma hujung jari kaki dan ubun2 je yg menyentuh tanah. Tangan ikat belakang.
Bertahan la sampai patah tengkuk.. Huhu.




Ada gaya macam minum darah ular tak? Takpe, yg penting ada gaya.. Hehe.




Kalau agak2 dah pencen dari komando, boleh hantar resume ke John Woo ke Jackie Chan ke apply jadi stuntman.. kompem lulus.




Barisan komando kebanggaan Thailand.

2 comments:

Anisnadia Md. Nor said...

Masa aku dalam kadet dulu, selalu kena buat camni. Apa tah namanya, lupa!

_________________

it is commando rest bro

dieheart said...

yes...comando rest... mmg best buat..uji kementelan seseorang..aku dulu pun kadet gak.. sekarang dah leftenan muda...mmg best lah training army walaupun x seteruk comandopunya training..tapi pengalaman tu mau ada... dalam askar apa yg di uji adalah mental dan fizikal.... mental kuat, fizikal mantap... bravo lah