Fans

Tuesday, March 2, 2010

Kanak2 dibaham buaya..

Oleh : SuperSyok Team

Kami pernah paparkan kisah penduduk kampung Afrika yg kamceng gile dengan buaya Nil. Namun haiwan tetap haiwan. Tanpa akal untuk mempertimbangkan nilai sebuah tindakan, adakala ia juga mampu membahayakan nyawa manusia hatta pengasuhnya sendiri.

Amat normal, apabila habitat dan rantai makanannya terjejas, diancam dan diganggu gugat, ia akan bertindak di luar kebiasaan. Malangnya, yg menjadi mangsa ialah insan2 yg tak berdosa, sedangkan pihak yg terlibat memusnahkan kesejahteraan alam, terlepas begitu saje sambil mengaut untung hasil kerja kotor.


Kanak2 malang ini telah menjadi mangsa buaya. Kes ni mungkin berlaku di Indonesia. Kanak2 ini dibaham dan ditemui mayatnya dalam perut buaya tu.















.
Sedih, sebak dan sayu melihat wajah insan tersayang pucat kaku tak bernyawa dalam perut seekor reptilia buas.

3 comments:

Unknown said...

anti-syok pulak entri kali ni?
hehe

SuperSyok Team said...

Tu la pasal.

Mesej kami ialah kita sama2 mengambil iktibar dan pengajaran dari keajaiban dan keluarbiasaan yg berlaku di sekeliling kita yg kami paparkan.

Tu yg tak semuanya syok. Kadang2 jadi tak syok gak. Huhu...

Unknown said...

Kejadian ini berlaku di kawasan pendalaman Sarawak. Saya ada melihat video ini. Ceritanya ayah kepada budak mengambil telur buaya untuk dijadikan santapan dan kejadian ini umpama 'balas dendam', wallahuallam.